טיסות הלואו קוסט שמפעילה ארקיע (IZ) בחודשים האחרונים לערים אירופאיות שונות נחשבות להצלחה מסחררת כפי שכבר ציינו במאמר קודם ("לואו קוסט כחול לבן – 20/01/11) אך מה שלא ספרו לנו אז, התגלה עם הזמן…
במאמר הקודם כבר הסברנו שהמחיר אינו כולל כל מני עלויות שונות ונסתרות כמו רישום מראש, הזמנת מושב וכו'.
החל מ99$
בכל הפרסומים בטלוויזיה, רדיו, עיתונים (נראה לי שאפילו ראיתי מודעה בקמפוס של אחת האוניברסיטאות) מפגיזים אותנו במחיר של 99$ לכיוון. נראה אתכם מזמינים טיסה "זולה" הלוך ושוב ב198$!
מבדיקה קצרה באתר החברה, ניתן למצוא פה ושם טיסות ב99$ לכיוון אבל הטיסה הכי קרובה במחיר של 198$ היתה למוסקבה (MOW) אי שם באמצע נובמבר. עוד טיסה במחיר זהה שמפורסמת ברש' גלי באתר היא הטיסה הזולה של ארקיע לקייב (KBP) ב198$ ב04/03/12 (קצת פחות משנה מעכשיו)!
זה לא בדיוק אומר שאזלו כל המקומות בטיסות הללו. כמו בטיסות סדירות, גם בטיסות לואו קוסט משתמשים בשיטת הקלאסים (בנוסף למחלקת השונות בטיסות סדירות). כל מחלקה מחולקת לכמה קלאסים (X,Y,Z…) וכל קלאס מכיל מספר מקומות מוגבל ומתומחר שונה מהקלאסים האחרים. בטיסות סדירות, חוקי הכרטיס משתנים גם בהתאם לקלאס (כרטיס פתוח לחצי שנה, עם שינויים, בלי שינויים…). בדרך כלל בטיסות הסדירות הקלאס הזול ביותר נחטף ראשון וזה גם המקרה כאן. אך כיוון שארקיע לא מפרסמת את כמות המקומות בקלאסים המוזלים ולא נראה שיש הבדל מבחינת כרטיס בקלאס כזה או אחר חוץ מהמחיר, החברה יכולה לשנות את המחיר כאוות נפשה ולהציע על טיסה מסוימת 3 מקומות ב99$ למשל ועל טיסה אחרת, חצי מטוס.
האם אלו שרכשו כרטיסים יקרים יותר זכאים לתנאים טובים יותר? מבחינה הגיונית, כן, אבל זה לא המצב בפועל, נקווה שישתנה מתישהו.
בינתיים רבותי, חשוב להדגיש שהטיסות המוזלות הללו של חברת התעופה ארקיע הם האופציה הטובה ביותר לישראלי שרוצה לקפוץ לאירופה בכמה שפחות נזק.
ארקיע אגב הודיע לפני מספר ימים על חכירת מטוס מדגם איירבס A320 המכיל עד 180 נוסעים וטווח של עד 5900 קילומטרים. המטוס החכור אמור לשמש את החברה כתגבור לחופשת פסח הקרובה ועונת הקיץ שתגיע מיד אחריה. כמו כן המטוס ישמש מעין ניסיון עבור החברה על מנת להחליט על רכישת מטוסים נוספים מבית איירבס האירופאית.