חדשות רעות לעולם התעופה הישראלי, הבוקר הודיעה רשות התעופה האזרחית (רת"א) על שלילת רישיון ההפעלה של חברת הבת של אלעל (LY), סאן דור (2U).
החברה שהפכה לגורם משפיע בנוף התיירותי האזורי בשנים האחרונות ומנכ"ל החברה בצלאל קרבט ששם לעצמו כמטרה להפוך את החברה לעצמאית, לפני כשנה, נמצאת כרגע במשא ומתן קדחתני מול רת"א ומנהל הבטיחות והתעופה האירופאי על מנת שלא ישלל רשיונה להפעיל קווי תעופה מסחריים על אדמת אירופה.
רת"א והמנהל האירופאי לנים על כך שלמרות שסנדור היא חברת בת של אלעל ורשומה כחברה עצמאית, היא בעצם רק שם אחר עבור אלעל ומרשה לה לטוס ליעדים שונים כשאלעל אינה יכולה (בימי שבת למשל) ומשתמשת למשעה בתשתיות של החברה הלאומית.
במידה וסנדור לא תורשה יותר לטוס החל מה01 לאפריל, הדבר יגרום להפסדים כבדים עבור חברת אלעל (המניה ירדה בכ2.5% עם צאת ההודעה), התחרותיות במשק תרד עוד יותר כיוון שכרגע לא נראה גורם בשוק שיוכל לקבל לידיו את הסלוטים שלה ואלו יועברו ככל הנראה לחברה אחרת (ארקיע או ישראייר).
כולנו תקוה שרשיונה לא ישלל ובטוחים שבצאלאל ידע לסדר את המצב ולהחזיר את חברתו הקטנה למסלול הנכון ולהציע את טיסות המוזלות כל כך שבזכותן היא הצליחה.
השלישיה הקדושה הזו עושה קומבינות על שבונינו.
הזמנתי בארקיע טיסות לרומא. טיסה "זולה".
ארקיע העבירה את הטיסה לסנדור. סנדור העבירה את הטיסה לאלעל. אלעל ניסתה לקמבן משהוא ולא יצאה לה.
כל זה קורה שאנו נמצאים בנתב"ג. כל הסיבוב הזה לקח 9 שעות. הלך יום בחו"ל.
האם מלכתחילה זו היתה טיסה של ארקיע או סנדור?
ארקיע גם מוכרת טיסות בחברות תעופה אחרות כמו כל סוכן נסיעות.
נשמח אם תוכל להרחיב על זה