השבוע נחתם הסכם תעופה חדש בין ישראל וקולומביה. ההסכם החדש מאפשר לחברות תעופה משתי המדינות להפעיל קווי טיסות ישירות ולא ישירות בין המדינות ללא הגבלה עם ובלי תחנות ביניים.
הסכם זה אמור, בתיאוריה, לעודד את התיירות בין המדינות, אך בפועל, לא כל כך ברור אם הוא ייושם בעתיד הקרוב וזאת מהסיבה הפשוטה שהביקוש עבור טיסות מסוג זה אינו מספיק גבוה כדי להצדיק כלכלית את הקו בין נתב"ג לשדה התעופה הבינלאומי "אל דורדו" בוגוטה (BOG). נמל התעופה של בוגוטה משמש אגב בנמל הבית של 4 חברות תעופה מקומיות, ביניהן נמצאת חברת אוויאנקה (Avianca – AV), עם צי של למעלה מ60 מטוסים המשרתים קרוב ל70 יעדים בקולומביה ומחוצה לה.
ישראלים שרוצים לבקר במדינה כנראה יצטרכו להמשיך ולטוס במסלולים המוצעים כרגע לבוגוטה, כשהאופציה המועדפת היא של טיסת איבריה (IB) עם עצירות במדריד (MAD). זוהי גם האופציה הכי טובה לטיסה זולה לבוגוטה כיוון שמחירה מתחיל ב893$.
אחרים אולי יעדיפו לטוס בחברת אלעל (LY) עד סאו פאולו (SAO) ומשם לעלות על טיסת המשך של אחת החברות המקומיות.
כך שלמרות כל הכוונות הטובות, הוזלה במחיר לא נראית כרגע באופק בטיסות לקולומביה.