בשנים האחרונות אנו עדים ל2 תופעות הולכות וגדלות בעולם התעופה. למרות שאלו שונות אחת מהשניה, הן צומחות במקביל.
מצד אחד, אנו רואים חברות תעופה צצות כפרטיות לאחר הגשם, בעיקר באסיה, אך גם בישראל. מזה כשנה עמלה קבוצה של אנשי עסקים על הקמת חברת תעופה חדשה, ליד אייר. זו עדין לא קיבלה את אישורן של הרשויות המקומיות והבינלאומיות, אך זה בתהליך. מה גם שהחברה כבר רכשה מטוס מסוג בואינג 737. לפי בכירים בחברה, זו אמורה להפעיל טיסות שכר ליעדי נופש בחודשי הקיץ והחגים ובשאר השנה להפעיל טיסות שכר עבור חברות וארגונים דוגמת ועדי עובדים וקבוצות אוהדים. ייתכן גם כי תשמש כגוי של שבת עבור חברת אלעל (LY) וסאנדור לשעבר.
מצד שני, יותר ויותר חברות מגבירות את שיתופי הפעולה ביניהן ואף מתמזגות. כך למשל אייר ברלין (AB) משתפת פעולה עם ענקית התעופה הבריטית, בריטיש איירוייז (BA) מזה כמה חודשים, בכל הקשור למועדון הנוסע המתמיד. יש לציין שלאחרונה, החברה הבריטית גם השתלטה על מקבילתה מספרד, איבריה (IB) וכנראה את מה שנשאר מבריטיש מידלנד (BD) אחרי שזו עברה אצל קבוצת לופטהנזה (LH).
הבוקר הנהלת טורקיש איירליינז (TK) הודיעה לעיתונות שתתמודד על רכישת חברת התעופה הפולנית לוט (LO) הנמצאת בקשיים כלכליים. כמו החברה הטורקית, גם לוט חברה בברית של סטאר אליאנס כך שלא אמורה להיות איזושהי השפעה על לקוחותיה. ביחד עם חברות הבת שלה, לחברה מורשה צי של למעלה מ90 מטוסים!
איך זה משפיע עלינו? לא ממש ברור. מצד אחד שיתופי הפעולה בין חברות התעופה אמור להעניק לנו שירות טוב יותר תחת אותה קורת גג, מצד שני אנו לאט לאט מתקדמים למצב של שוק אוליגופולי בו שולטים כמה גופים מרכזיים ומכתיבים את החוקים.
למזלנו חברות התועפה הצעירות עדין נלחמות על הכיס שלנו ומבטיחות טיסה זולה
היי! מישהו בקבוצה שלי בפייסבוק משתפת את האתר הזה איתנו , אז באתי לבדוק את זה .