שר התחבורה, ישראל כץ ו(קודמו בתפקיד שאול מופז), אשר יצאו בהכרזות ענק על כך שיש לפתוח את השמיים בישראל ולאפשר תחרות גדולה יותר למען הצרכנים, החליט לחזור בו.
לאור הלחצים שהופעלו על השר בחודשים ושבועות האחרונים, השר כץ החליט להקפיא כל החלטה בנושא עד אשר ילמד את הנושא והשלכותיו לעמוק יותר. נשמע כמו עוד מריחה מפי נבחר ציבור.
הועדים של חברות אלעל (LY), ארקיע (IZ) וישראייר (6h) איימו בנשק יום הדין שלהם, שביתה וכולם נעמדו דום. לטענתם, עם כניסת החברות הזרות, לחברות המקומיות לא יהיה יותר מקום בשוק ואלו יאבדו את מקום עבודתם.
מה שלא רצו נחשוב עליו הוא העובדה שהחברות החדשות גם הן ייצרו מקומות עבודה חדשים. כמו כן, עבור יהודים רבים, אין אלטרנטיבה אחרת לאלעל המפעילה טיסות "כשרות" ועומדת בתקנים של משרד הבטחון. מה עם טובת הציבור? שמיים פתוחים = מחירים זולים יותר! אם תיושם פה מדיניות של שמיים פתוחים נוכל לראות חברות כמו איזיג'ט (u2), ניקי (HG) ואייר ברלין (AB) פועלות במתכונת אמיתית של חברות לואו קוסט וכניסתן של חברות נוספות דוגמת ראיינאייר (FR), אז ורק אז נוכל באמת לרכוש טיסות זולות אצל סוכני הנסיעות, באינטרנט ואצל החברות עצמן. חשוב לציין שבמצב של שמיים פתוחים כמות הטיסות אמורה לגדול באופן משמעותי ולפתח את תעשיית התיירות בארץ כמו שאת כמויות הסחר בין ישראל ואירופה.
משפחת נקש, מבעלי חברת ארקיע השכילו להבין את המצב ופועלים נמרצות על מנת להתאחד עם אלעל וליצור חברה ישראלית שתוכל להתמודד מול הגופים הענקיים מחו"ל. המתנגדים העיקריים למהלך הם כמובן ועדי העובדים של ארקיע! ישראייר כנראה תמשיך במתכונתה הנוכחית לעוד מספר שנים, בעיקר כספקית טיסות שכר.
החלטה רצינית שתשבור את השוק, מפי משרד התחבורה לא צפויה להתקבל בזמן הקרוב.