האם בקרוב נראה עליה במחירי הטיסות לאילת? לפי גורמים שונים ב3 החברות הפעולות על הקו, אז כן.
הפעם, בניגוד לתירוץ הרגיל של עליה במחיר הדלק, הטיסה הזולה לאילת מתייקרת בעקבות החלטות ביטחוניות.
בספטמבר 2011, התכנס הקבינט המדיני-ביטחוני על מנת לדון בנושא מיגון מטוסי הנוסעים בטיסות האזרחיות הפועלות מקווים שבין אילת (ETH) ובן גוריון (TLV) ושדה דה (SDV). בעוד חלק מהמטוסים הישראליים מצוידים במכשירים וכלים שונים לשיבוש אמצעי לחימה המופעלים נגדם, מדובר בדרך כלל במטוסים "גדולים". רב הטיסות לאילת מתבצעות במטוסים מסוג ATR בעלי קיבולת קטנה בהרבה.
הקבינט החליט שיש למגן את המטוסים הזעירים הללו כנגד מתקפות טילים אפשריות, אך טרם החליט מי יממן את רכישת המערכות. עלות כל מערכת הגנה שכזו עומדת על כמיליון $. כמובן שאחד ממשרדי הממשלה יממן זאת, אך הבעיה היא שהתקנתה תוציא את המטוסים משימוש לפחות ליום אחד ובנוסף תגרור עלויות נוספות. לפי גורמים בחברת ארקיע (IZ), החברה המפעילה את מספר הטיסות הגבוהה ביותר לאילת, חיבור המערכת יגרום למטוס לאבד מהאווירודינאמיות שלו וכך להעלות את צריכת הדלק שלו. כאן כמובן משרדי הממשלה אינם מתכוונים להתחלק בנטל.
כעת שוקלים בארקיע וישראייר (6h) אם בכלל משתלם להתקין את המערכות החדשות על המטוסים הללו או להוציא אותם מכלל שימוש ולהשתדרג למטוסים מתקדמים יותר עם קיבולת גדולה יותר, בעלי תצרוכת דלק נמוכה יותר.
טיסה זולה לאילת? לא בזמן הקרוב
בעוד כמה שנים תהיה רכבת לאילת ואז נוכל כולנו להירגע לשלם 85 שקל ולהיות תוך שעתיים וחצי באילת מתל אביב
יופי של מאמר