נראה שקורים הרבה דברים במשרדים של רשות התעופה האזרחית בשבועות האחרונים.
הכל התחיל עם הצהרתה של חברת קנייה איירוייז (KQ) הודיעה שהיא מעוניינת לשוב ולהפעיל טיסות ישירות מניירובי (NBO) לתל אביב (TLV). נכון לעכשיו נציגי החברה הקנייתית מקווים להפעיל 2 עד 3 טיסות שבועיות בין שתי הנמלים. קנייה איירוייז בחרה באופן סקיי המייצגת כבר מספר חברות בישראל, לשמש כנציגתה הבלעדית (GSA) ולקדם את האינטרסים של החברה.
לאחרונה חברת אתיופיאן איירליינז (ET) מאתיופיה, הודיעה כי במהלך הרבעון הראשון של 2011, הטיסה קרוב ל25000 נוסעים בין תל אביב ואדיס אבבה (ADD)!
החברה מאתיופיה מיקמה את עצמה כאחת המובילות ביבשת האפריקאית עם צי של קרוב ל50 מטוסים ומעל ל80 יעדים באפריקה, אירופה, אסיה וצפון אמריקה. יותר ויותר ישראלים נחשפים לחברה וליתרונותיה כיוון שזו מציעה טיסות זולות ליעדים כמו בנגקוק (BKK) ומומביי (BOM), בין היתר, עם המתנות מעולות ושירות ברמה גבוהה במיוחד! חשוב לציין שאתיופיאן איירליינז חברה בברית התעופה של סטאר אליאנס.
אי לכך פנו נציגי אלעל (LY) גם הם לרשויות האזרחיות וביטחוניות על מנת להפעיל גם היא טיסות לאדיס אבבה או ניירובי. בעבר, אלעל וארקיע (IZ) הפעילו טיסות לקניה, אך אלו הופסקו לאחר ניסיון הפיגוע במטוס ארקיע בסמוך למומבסה (MBA).
כיום, אלעל מפעילה טיסות ליוהנסבורג (JNB) שבדרום אפריקה.
עם התפתחות יעדים תיירותיים בשנים האחרונות, לפחות מבחינת הישראלים, אין ספק שמדינות כמו דרום אפריקה, קניה, איי סיישל וזנזיבר יראו עליה ניכרת במספר התיירים הישראלים המבקרים.