עכשיו שהחופש הגדול מאחורינו ורובנו כבר שמנו את הפרק הזה מאחורינו עד שנה הבאה, בזמן שאנו מתכוננים לארוחות החג ועוד כמה ימי עבודה בין החופשים, זה הזמן האידאלי להעלות נקודה קטנה ומעניינת לגבי חברות תעופה וילדים.
כולנו (הורים, רווקים, פנסיונרים, אנשי עסקים…) חווינו כנראה בשלב כזה או אחר טיסה עם תינוק או ילד קטן באזור הקרוב אלינו. בדרך כלל, אלא אם כן זה ילדנו שלנו, זו לא החוויה הכי כייפית. להתחיל חופשה בטיסה עם תינוק צורח לכל אורח הטיסה זה משהו שיכול להשאיר את החותם על כל אחד.
ברור מאליו שגם עבור התינוק אין זו חוויה נעימה במיוחד ועל זה אין ויכוח כלל וכלל.
בתקופה האחרונה אנו עדים ליותר ויותר חברות תעופה, בעיקר אסיאתיות שמציעות כרטיסי טיסה ללא ילדים (עד גיל 12). חברת הלואו קוסט הסינגפורית Scoot הטסה תחת קוד יאטא TZ חברת בת של ענקית התעופה סינגפור איירליינז (SQ) היא האחרונה שפותחת מחלקה מסוג זה.
פרט לאיסור כניסת ילדים לאותו אזור שנמצא בקידמת המטוס, הנוסעים שהזמינו כרטיס טיסה זולה לאותה מחלקה יהנו מכיסאות מרווחים יותר עם עוד מקום לרגליים. עם זאת, כיאה לחברת לואו-קוסט, סקוט הסינגפורית, תיגבה עוד 14$ מכל נוסע עבור הושבה באותה מחלקה.
כבר בפברואר האחרון החלו מספר חברות תעופה דוגמת Air Asia X, הפועל תחת קוד יאטא D7 המציעה טיסות זולות לטווחים ארוכים ומלזיה איירליינז (MH) פהעיל מחלקות זהות בחלק מטיסותיהן. יש לציין שהביקוש עבור אותן טיסות ומחלקות נמצא בעליה מתמדת.
חברות התעופה הותיקות וגדולות יותר דוגמאת לופטנזה (LH) והאמריקיאיות כבר הודיעו שהפעלת מחקלות מסוג זה, לא תואם את רוח החברה והדבר לא אמור להשתנות בשנים הקרובות.
מעניין אם בארץ חשבו ליישם זאת…